May 04, 2015

This Uncle




Hei. Almost five days balik rumah. Takada buat apa pun. Nak kerja tapi cuti bukan banyak sangat pun. So ada je kat rumah. Entah bila nak jumpa kengkawan, cakap nak buat reunion. :'(.

Sabtu haritu keluar dengan adik cari hadiah, but balik kena naik teksi. Pernah la before this sekali naik teksi, masa tu stay hostel then minggu tu tak balik but nak balik jugak. Dahla balik without permission. Haha. Apa lagi kena balik sendiri lah.

Time tunggu teksi tu sempat sembang dengan sorang pakcik ni.

Pakcik : Anak belajar lagi ke? Belajar kat mana?

Me : Belajar lagi pakcik. Sekarang belajar kat matrik.

Pakcik : Ohh belajar kat matrik. Pakcik pun ada anak belajar kat matrik.

Me : Lahh yeke pakcik? Matrik mana? Dah habisla kan sekarang?

Pakcik : Matrik Gopeng. Dah lama dah habis. Sekarang jadi cikgu kat Sibu, Sarawak.

Then aku ni macam, lah mati mati ingatkan anak dia still belajar kat matrik.

Me :  Ohh yeke ...

Pakcik : Anak pakcik tu handsome comel macam mak dia. Tak macam pakcik. Kat u dia tu ramai orang nak, minat. Tapi sekarang dah ada dah. (berpunya)

I was like --_-- . Macamla saya ni kenal anak pakcik. Buat apa pakcik cakap yang anak pakcik ni camni cenggini. Saya bukan suka anak pakcik pun.
* tak, tu just cakap dalam hati je la

Pakcik : Gelpren dia baru habis belajar. Posting kat ....

Aku pun lupa kat mana ....

Me : Ohh yeke pakcik. Jadi cikgu dua dua eh pakcik. Okay takapa lah pakcik. Saya pergi dulu.

---------

Hahaha. Kan tak blah makin banyak cerita pasal anak dia.

Today is Farah 's birthday. Today also she has to do something important.


Happy Birthday Farah. Stay strong. Stay pretty. Stay healthy. Saya sayang awak kawan.
Nanti kita celebrate birthday sama sama okay !

P/s: more wish on whatsapp and instagram. :)

Kbye.